protected

August 11, 2011

lagu ni mengingatkan ku tentang mereka semua...

lagu ni mengingatkan tentang pengalamanku menjadi seorang guru...
first time aku join perkhemahan....bersama pelajar2...tidur...makan..bersama...
segala pengalaman 4 hari 3 malam kami bersama...kongsi bersama....susah senang..kami harungi bersama...terasa begitu dekat dengan mereka semua....
kerana sebelum perkhemahan kami telah menyiapkan prop persembahan dan latihan kebudayaan bersama selama 2 mggu....
mereka semua telah ku anggap seperti adik-adikku...
pengalaman yang memang tidak dapat dilupakan aku dimarahi oleh ketua kontijen marang...
sebab persembahan anak buah aku teruk dan tidak menarik perhatian audien semasa raptai persembahan dilakukan...tapi ku tebalkan muka....
hadapi semua ini bersama mereka...ku bagi mereka harapan dan semangat utk buat dengan lebih baik pada malam  kebudayaan tersebut...ternyata...
kami menang kebudayaan tersebut...semua usaha kami tidak sia-sia...
kerana mereka telah buat yang terbaik pada malam tersebut...
aku bangga menjadi guru pengiring mereka pada ketika itu...
sekarang masa telah tiba...kontrak aku berkhidmat di sekolah itu sebagai guru praktikal telah tamat...selama 3 bulan 1/2...banyak pengalaman suka dan duka aku tempuhi sebagai seorang guru praktikal...kini kehidupan aku kembali menjadi seorang stduent..tuk menghabiskan pengajianku tinggal 1 semester lagi...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...